Ομιλητές

Διευθυντής του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», Διευθυντής Προγράμματος ΚΕΔΙΒΙΜ και Επιστημονικός υπεύθυνος επιμορφωτικών προγραμμάτων του ΕΚΠΑ στην Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία

Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

O Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου είναι Καθηγητής Ψυχολογίας στο ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ με προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγικά και Management σε ελληνικά και βρετανικά πανεπιστήμια. Είναι Διευθυντής του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», Διευθυντής Προγράμματος ΚΕΔΙΒΙΜ και Επιστημονικός υπεύθυνος επιμορφωτικών προγραμμάτων του ΕΚΠΑ στην Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία και Εθνικός συντονιστής του ΥΠΑΙΘΑ στο European Agency for Special Needs and Inclusive Education. Έχει σημαντικό ερευνητικό, διδακτικό, κοινωνικό και συγγραφικό έργο σε θεματικές σχετικές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και/ή Αναπηρίες και συναφή οργανωσιακά ζητήματα. Έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό ανακοινώσεων σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και οι δημοσιεύσεις του περιλαμβάνουν 10 βιβλία και 350 άρθρα και κεφάλαια. Είναι επιμελητής 24 συλλογικών τόμων εκ των οποίων οι μισοί στα αγγλικά και με τη συμμετοχή 300 πανεπιστημιακών καθηγητών και ερευνητών από πολλές χώρες.

Αναπτυξιακή Παιδίατρος,  Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών Απόφοιτος Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Δρ Δέσποινα Μπαστάκη

Παιδίατρος- Αναπτυξιολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Απόφοιτος Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνη Ιατρείου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Νοσ. «Μητέρα»
Τέως Υπεύθυνη Ιατρείου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Νος.«Ιασώ Παίδων»
Επιστημονική συνεργάτης “Μονάδας Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής”, Α’ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών

MDPhD, Παιδίατρος, Αναπτυξιακή Παιδίατρος, τέως Επιστημονική Υπεύθυνη του τμήματος Δημόσιας Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων Παναγιώτη & Αγλαΐας Κυριακού

Δρ Ελένη Καραντάνα

Η Ελένη Καραντανά είναι Πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Iqnac Semmelweis της Βουδαπέστης. Εκπαιδεύτηκε στην Παιδιατρική Κλινική του Νομαρχιακού Νοσοκομείου Ρόδου κι εν συνεχεία στην Παιδιατρική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου «Άγιος Παντελεήμων – Νίκαιας». Εκπαιδεύτηκε στο «Ειδικό Γνωστικό Αντικείμενο της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής» στην Γ΄ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική, του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο «Αττικόν».

Η Ελένη Καραντανά είναι μέλος του Ελληνικού δικτύου για την ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος) και μέλος της Ελληνικής εταιρίας μελέτης για την ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας). Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρίας Ελλήνων Αναπτυξιακών Παιδιάτρων, υπεύθυνη επιστημονικών σπουδών της Πανελλήνιας Σχολής Συνοδών Παράλληλης Στήριξης και Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Επιστημονικός Υπεύθυνος του Διεπιστημονικού Κέντρου «ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Λόγος – Μάθηση – Συμπεριφορά.

Γεράσιμος Ρούσσος

Ο Γεράσιμος Ρούσσος διαθέτει περισσότερα από 35 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και της Ψυχολογίας.
Έχει αφιερώσει την επαγγελματική του πορεία στην υποστήριξη παιδιών, εφήβων και οικογενειών, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο θεραπευτικό πλαίσιο που συνδυάζει λόγο, μάθηση και συμπεριφορά.
Ως Ιδρυτής και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Διεπιστημονικού Κέντρου «ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» έχει δημιουργήσει μια ομάδα εξειδικευμένων συνεργατών που εργάζονται με συνέπεια, επαγγελματισμό και σεβασμό στις ανάγκες κάθε παιδιού.
Παράλληλα, έχει συνεργαστεί με σημαντικούς φορείς, ενώ συμμετέχει ενεργά σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια.

Γλωσσολόγος, Ειδικός Παιδαγωγός, PhD, MSc SEN, PgCert in Behaviour Management, University of Athens, Nottingham Trent University

Δρ Ηλίας Βασιλείου

Ο Δρ. Ηλίας Α. Βασιλείου, είναι Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ειδικός Εκπαιδευτικός στη Διαχείριση Συμπεριφοράς, “PgCert in Behaviour Management”, του Nottingham Trent University. Έχει πολυετή εμπειρία σε σχολεία και ιδρύματα με μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Διδάσκει σε μεταπτυχιακά και επιμορφωτικών προγραμμάτων Ειδικής Αγωγής σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ο Δρ Βασιλείου είναι δημιουργός του Educational Playbox, του προγράμματος παρέμβασης στην παραγωγή γραπτού λόγου στα ελληνικά και τα αγγλικά σε μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού

Ψυχολόγος/Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχοεκπαιδεύτρια Αυτιστικών Ατόμων στο Ίδρυμα για το Παιδί η Παμμακάριστος

Κατερίνα Θέου

Ψυχολόγος/Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχοεκπαιδεύτρια Αυτιστικών Ατόμων στο Ίδρυμα για το Παιδί η Παμμακάριστος, Δημοσιογράφος/Συμπεριληπτική Ενημέρωση, Let’s Go Skydiving for Autism/Δράση Ενημέρωσης κι Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, Μητέρα Αυτιστικού Παιδιού.

Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης

Αδριανός Μουταβελής

Ο Αδριανός Μουταβελής είναι εκπαιδευτικός, απόφοιτος του Μ.Δ.Δ.Ε. και Σχολικός Σύμβουλος Ε.Α.Ε. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία, καθώς και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. Τα επιστημονικά και επαγγελματικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα έρευνας και πράξης στη συμβουλευτική και στην αντιμετώπιση προβλημάτων παιδιών και εφήβων.

Σύμβουλος Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης ΠΕ 28

Δρ Μαρίνα Σαλβαρά

Η Μαρίνα Σαλβαρά είναι πτυχιούχος Φυσικοθεραπείας, Κινησιολογίας του Ανθρώπου και πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στην Ειδική Εκπαίδευση. Είναι κάτοχος Διδακτορικού τίτλου από την Διδακτορική Σχολή του Πανεπιστημίου Semmelweis στην Διδακτική Μεθοδολογία της Κίνησης και Κάτοχος Μεταδιδακτορικού τίτλου από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Ίδρυμα κρατικών υποτροφιών στην Ειδική Αγωγή με έμφαση στην Νευροαναπτυξιακή αξιολόγηση. Εργαζόταν επί 17 έτη σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και ως υπεύθυνη της πρακτικής άσκησης φοιτητών. Είναι Διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με αυτόνομο διδακτικό έργο στο μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας”. Ανέλαβε τον Απρίλιο 2023 ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης του κλάδου Φυσικοθεραπευτών (ΠΕ 28).

Ειδική παιδαγωγός/Φιλόλογος/Σύμβουλος Επαγγελματικού προσανατολισμού
Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων / Σύμβουλος Γονέων.

Μάρθα Ηλιοπούλου

Η Μάρθα Ηλιοπούλου είναι ειδική παιδαγωγός. Φοίτησε στην Φιλοσοφική Σχολή Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας  (παιδαγωγική κατεύθυνση). Έχει πραγματοποιήσει  μεταπτυχιακά προγράμματα στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Università degli Studi di Torino Dipartimento di Psicologia.

Η εργασιακή της προϋπηρεσία αφορά ιδιωτικές και δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών ΕΑΕ, καθώς και διαφοροποιημένης μάθησης. Έχει εργαστεί με προγράμματα ΕΣΠΑ σε δημόσια σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας των Παιδικών Χωριών SOS. Έχει εργαστεί ως Υπεύθυνη ειδική παιδαγωγός σε κέντρα αποκατάστασης αναπτυξιακών δυσκολιών στην Αθήνα καθώς και ως ειδική παιδαγωγός σε Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης Αναπτυξιακών Διαταραχών. Έχει δουλέψει ως συνοδός ένταξης σε Γενικά Σχολεία. Έχει προσφέρει εθελοντική εργασία στα SpecialOlympics εφαρμόζοντας ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα σε ενήλικες με Ν.Υ και αναπτυξιακές διαταραχές.  Από το 2015 είναι επιστημονικά υπεύθυνη για το δικό της Κέντρο Ειδικών Θεραπειών το «Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου «ΕΞΕΛΙΞΗ» στην Σπάρτη και στους Μολάους Λακωνίας.Είναι υπεύθυνη των εκδόσεων my-book.gr και μέλος της ομάδας σχεδιασμού επιστημονικού υλικού του ΙΕΠ.

Σύμβουλος Α΄ Ειδικής και Eνταξιακής Εκπαίδευσης, ΙΕΠ

Μαρία Γελαστοπούλου

Η Μαρία Γελαστοπούλου είναι Σύμβουλος Α΄ Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι Διδάκτορας Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή και κατέχει Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή από το Μαράσλειο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Αθήνας, τίτλο εξειδίκευσης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Εταιρείας ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου Αθηνών. Έλαβε την πιστοποίηση γνώσης της γραφής Braille από το Κέντρο Αποκατάστασης Τυφλών Αθήνας.

Από το 2011 έως το 2018 ήταν υπεύθυνη για το έργο προσαρμογής των σχολικών βιβλίων δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου για μαθητές με μειωμένη όραση και έχει αναλάβει την επιστημονική ευθύνη για την υλοποίηση των έργων για την «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και «Καθολικός σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού». Συμμετείχε σε ευρωπαϊκά προγράμματα του ΙΕΠ, όπως «Teaching European Sign Languages as a First Language», ‘‘SIGN FIRST’ και «Ηγεσία στην Εκπαίδευση –ΕPNoSL». Συμμετείχε ως επιμορφώτρια σε επιμορφωτικές δράσεις του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ αναφορικά με την ένταξη μαθητών/τριών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.

Διευθυντής Ειδ. Δ.Σ. για Μαθητές με Εγκεφαλική Παράλυση -Πόρτα Ανοικτή

Γεώργιος Μπούρχας

Ο Γιώργος Μπούρχας είναι δάσκαλος στην Ειδική Αγωγή και έχει διδάξει επί σειρά ετών σε δημοτικά σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης, σε τμήματα ένταξης καθώς και σε ΣΜΕΑΕ. Υπηρετεί στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση στις εγκαταστάσεις της ΕΠΣ στην Αργυρούπολη για δέκα έξι συναπτά έτη εκ των οποίων τα τελευταία δέκα χρόνια από τη θέση του Διευθυντή. Το ενδιαφέρον του εστιάζεται κυρίως στην ένταξη των μαθητών/τριών στο τυπικό σχολείο καθώς και στην αναγκαιότητα ανάπτυξης ψηφιακών εφαρμογών και αξιοποίησης της Υποστηρικτικής Τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Υλοποίησε επί σειρά ετών προγράμματα συνεκπαίδευσης που αφορούσαν ευαισθητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών, κοινές δράσεις (αθλητικές, μουσικές, καλλιτεχνικές), συνδιδασκαλίες, και ένταξη μαθητών/τριών στο σχολείο της τυπικής εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει στην εφαρμογή Eρευνητικών Προγραμμάτων που αφορούσαν μαθητές με εγκεφαλική παράλυση, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάστηκαν σε ημερίδες και συνέδρια. Συμμετείχε με εισηγήσεις ως επιμορφωτής σε πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια με διεθνή συμμετοχή, αναφορικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα μαθητών με αναπηρία και ειδικότερα μαθητών/τριών με κινητική αναπηρία. Υπήρξε επιμορφωτής σε προγράμματα του ΙΕΠ, , ΠΕΚ, ΝΕΛΕ και Δήμων που οργανώθηκαν από τους αντίστοιχους φορείς. Επιπρόσθετα, έχει συμμετοχή σε συγγραφή άρθρων που αφορούν την εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία.

Προϊσταμένη Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης, PhD(c), Med

Σπυριδούλα Καρίπη

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής για παιδιά με Κώφωση και Βαρηκοΐα. Τα τελευταία χρόνια (2008) εργάζεται στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης (από το 2012 ως προϊσταμένη).
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη διδασκαλία της νοηματικής γλώσσας ως πρώτη γλώσσα καθώς και τη διδασκαλία πρώτης γραφής και ανάγνωσης σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Είναι υποψήφια διδάκτορας στο Τμήμα Νηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, με τη διδακτορική διατριβή με τίτλο «Βασικές Γραμματικές Δομές της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και Πρόγραμμα Παρέμβασης για την Κατάκτηση τους από Παιδιά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας».
Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει ειδικό εκπαιδευτικό πολυμεσικό υλικό για α) την ανάπτυξη της γλωσσικής ετοιμότητα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και β) την εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Αντίστοιχο υλικό για την εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας για την Γ΄ Δημοτικού βρίσκεται υπό έκδοση.

Προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Ελληνικού, PhD, Med

Έρη Παπαμιχαλοπούλου

Η Έρη Παπαμιχαλοπούλου είναι Υποψήφια διδάκτωρ και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή στο Τ.Ε.Α.Π.Η. Διδάσκει επί σειρά ετών ως νηπιαγωγός σε Τμήμα Ένταξης στην ειδική εκπαίδευση στο Υ.ΠAI.Θ., καθώς και σε ειδικό σχολείο, σε Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) κ.ά. Επίσης, εργάστηκε ως εισηγήτρια στο Mediterranean College, ΙΕΚ ΞΥΝΗ, ΙΕΚ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ κ.ά. Είναι ιδρυτικό μέλος της δημιουργικής και συγγραφικής ομάδας Σακαράκα με την οποία έχουν εκδώσει: «Δέκα σκιάχτρα σ’ ένα βιβλίο», «Δέκα μαύρες γάτες σ’ ένα βιβλίο», «Δέκα δράκοι σ’ ένα βιβλίο» (υπο έκδοση) από τις εκδόσεις Εντύποις. Συμμετείχε με την ιστορία της «Ο ξεχασμένος σάκος» στο βιβλίο «Μικρές Ιστορίες για μεγάλους» για άτομα 3ης Ηλικίας με Άνοια και Ατσχάιμερ, από τις εκδόσεις Εντύποις. Έχει διακριθεί με βραβεία και επαίνους σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και έχει τιμηθεί με έπαινο από την Πανελλήνια Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών για τα παραμύθια της.

Δ/ντής 1ου Ειδικού Δ.Σ. Αγίου Δημητρίου, PhD, Med

Ηλίας Ανδρόγιαννης

Ο Ηλίας Ανδρόγιαννης είναι Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής στο Ειδικό Δ.Σ. Τυφλών της Αθήνας και Διδάκτορας Ειδικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στην Ειδική Αγωγή και στην Αξιοποίηση ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Επιπλέον, έχει επιμορφωθεί σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης. Έχει υπηρετήσει ως εκπαιδευτικός στην συμπεριληπτική εκπαίδευση και έχει εργαστεί ως συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό σε πανεπιστήμια του εσωτερικού και του εξωτερικού. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη συμπεριληπτική εκπαίδευση, στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία όρασης και στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Έχει δημοσιεύσει βιβλία και άρθρα σε περιοδικά ενώ έχει παρουσιάσει μελέτες σε διεθνή συνέδρια.

Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φυσικοθεραπείας, Σχολή Επιστημών Υγείας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Δρ Μαρία Κυριακίδου

Η Δρ Μαρία Κυριακίδου είναι επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Φυσικοθεραπείας, στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η κ. Κυριακίδου έχει εκπονήσει τη διδακτορική διατριβής της σε πρώϊμη παρέμβαση με τη μέθοδο νευροεξελικτικής αγωγής σε πρόωρα νεογνά υψηλού κινδύνου και έχει εργαστεί 3 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα (ως ιδιώτης εργαστηριούχος) και 10 χρόνια σε Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Θεσσαλονιίκη) ως φυσικοθεραπεύτρια, συμπεριλαμβανομένου ως φυσικοθεραπεύτρια στη Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών.

Ανδρικοπούλου

Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστημίου Πατρών,  Τ.Επ.Ε.Κ.Ε.- Μονάδα Αγωγής Κωφών, Εκπαιδευτικός ΠΕ, MSc, Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΠΑΔΑ

Ευαγγελία Κέντρου

Η Ευαγγελία Κέντρου είναι Φυσικοθεραπεύτρια, απόφοιτος του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Έχει ειδίκευση στην «Οργάνωση και Διοίκηση Υγείας» με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στην «Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία» με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε ως Ελεύθερος Επαγγελματίας-Εργαστηριούχος και Συνεργάτης της ΕΛΕΠΑΠ και ως Φυσικοθεραπεύτρια-Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, σε σχολεία και ΚΕΣΥ του Υπουργείου Παιδείας και ως Εργαστηριακός Συνεργάτης σε προπτυχιακά μαθήματα στο τμήμα Εργοθεραπείας και Φυσικοθεραπείας της ΣΕΥΠ του ΠΑΔΑ. Σήμερα εργάζεται ως Εκπαιδευτικός ΠΕ87.08 Φυσικοθεραπεύτρια και Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη Γενική εκπαίδευση στον Τομέα Υγείας-Φυσικοθεραπείας του ΥΠΑΙΘ και ως Ακαδημαϊκός Υπότροφος στο Τμήμα Φυσικοθεραπείας της ΣΕΥΠ του ΠΑΔΑ. Έχει εργαστεί ως Εξωτερικός Συνεργάτης του ΤΕΙΘ από το 2015 ως σήμερα στο ΙΔΒΕ και σε Μεταπτυχιακό επίπεδο, στην Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία, όπου διδάσκει το μάθημα «Υγιεινή και ασφάλεια της Εργασίας των Φυσικοθεραπευτών».

Καθηγήτης Κοινωνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης
Ψυχολόγος-Κοινωνικός Λειτουργός, υ.Διδάκτωρ Ψυχολογίας Ε.Κ.Π.Α.

Τσαρουχάς Νεκτάριος-Θεοχάρης

Ο κ. Τσαρουχάς Νεκτάριος-Θεοχάρης είναι υ.Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ψυχολόγος, απόφοιτος του Βασιλικού Πανεπιστημίου της Ουαλίας και Κοινωνικός Λειτουργός του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών. Επίσης, είναι και απόφοιτος διπλώματος Παιδαγωγού Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, σε επίπεδο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εκπλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία στην Ψυχιατρική Κλινική του 216ΚΙ.Χ.Ν.Ε. στην Ομάδα Ψυχοκοινωνικής Μέριμνας (Ο.Ψ.Μ.) του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης (Γ.Ε.ΕΘ.Α.).

Οι μεταπτυχιακές του σπουδές είναι στα εξής μεταπτυχιακά προγράμματα: α) της Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας-Πρόληψη Ψυχιατρικών Διαταραχών¨ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών Ε.Κ.Π.Α., β) ¨Έλεγχος του Στρες και Προαγωγή της Υγείας¨ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών Ε.Κ.Π.Α. γ)¨Επιστήμες της Αγωγής-Ειδική Αγωγή¨ του Παιδαγωγικού  τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης-Ε.Κ.Π.Α. και υ.Διδάκτωρ του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έχει εξειδικευτεί-πιστοποιηθεί ως Ψυχοθεραπευτής στη γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία (C.B.T.) στην Ακαδημία Ψυχοθεραπείας-Συμβουλευτικής και στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (Ι.Ε.Θ.Σ.). Επίσης, έχει εξειδικευτεί στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.) στην Κλινική Ψυχοπαθολογία, στην Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση Χρόνιων Ψυχικά Ασθενών. Ακόμη, έχει εξειδικευτεί στην Ειδική Αγωγή και την Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρία στην Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών της Ιατρικής Σχολής, στην Ψυχική Υγεία Βρεφών-Νηπίων και Εφήβων στην Παιδοψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και στη Διοίκηση και τον Κοινωνικό σχεδιασμό στο τομέα της αντιμετώπισης της Τοξικοεξάρτησης στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.) – University of California – ΚΕ.Θ.Ε.Α.
Έχει μετεκπαιδευτεί σε επιμορφωτικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Διαπολιτισμική αγωγή και ετερότητα και στη Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ενηλίκων, στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος-Deree College στην Εγκληματολογία (CertificateForensic Psychology) και στις Μαθησιακές Δυσκολίες, καθώς επίσης και στις Διαταραχές Λόγου-Λογοθεραπέια στο ΕΠΙ Παιδαγωγικό Σπουδαστήριο.

Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστημίου Πατρών,  Τ.Επ.Ε.Κ.Ε.- Μονάδα Αγωγής Κωφών, Φιλόλογος-Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Πανεπιστήμιο Πάτρας

Δρ. Ειρήνη Ανδρικοπούλου

Ο κ. Τσαρουχάς Νεκτάριος-Θεοχάρης είναι υ.Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ψυχολόγος, απόφοιτος του Βασιλικού Πανεπιστημίου της Ουαλίας και Κοινωνικός Λειτουργός του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών. Επίσης, είναι και απόφοιτος διπλώματος Παιδαγωγού Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, σε επίπεδο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εκπλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία στην Ψυχιατρική Κλινική του 216ΚΙ.Χ.Ν.Ε. στην Ομάδα Ψυχοκοινωνικής Μέριμνας (Ο.Ψ.Μ.) του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης (Γ.Ε.ΕΘ.Α.).

Η Ειρήνη (Ρένα) Ανδρικοπούλου κατέχει πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας (Κλασικός Τομέας) από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (M.Α.) στην Ειδική Αγωγή: Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία-Αγωγή Κωφών, με υποειδίκευση “Αγωγή Κωφών”.
Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα το 2015  από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Πατρών στην Ειδική Αγωγή: Γλωσσολογία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (επιβλέπουσα Βενέττα Λαμπροπούλου) με τίτλο διατριβής «Η Σύνθεση και τα Σύνθετα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα» (Βαθμός Άριστα).
Διαθέτει άριστη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε επίπεδο Διερμηνείας.
Επίσης διαθέτει πιστοποίηση γνώσεων στις ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.

Διαθέτει πολυετή επαγγελματική εμπειρία στην ειδική αγωγή. Εργαζόταν ως φιλόλογος στα Ειδικά Τμήματα και τις Λ.Τ.  Κωφών/βαρήκοων στο 18ο Γυμνάσιο Πατρών από το έτος 2014. Έχει εργασθεί στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πατρών (πρώην ΤΕΕ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΒΑΘΜΙΔΑΣ), στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών/βαρήκοων Αργυρούπολης, στο 3ο Γυμνάσιο Σαλαμίνας (πρώην Αθλητικό Γυμνάσιο), στο ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας, στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αλίμου (τμήματα ένταξης τυφλών), στο 12ο και το 6ο Γυμνάσιο Πατρών (τμήματα ένταξης), στο Γυμνάσιο Λουσικών Αχαΐας (διδασκαλία κατ’ οίκον).
Ως διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε σχολικές μονάδες κωφών/βαρήκοων σε εκδηλώσεις, σχολικές δραστηριότητες κ.ά.

Έχει διατελέσει Αναπληρώτρια Πρόεδρος στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ).
Είναι Ειδική Γραμματέας στο Δ.Σ. στον Σύνδεσμο Φιλολόγων περιοχής Πατρών (ΣΦΠΠ) και Πρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων στη Δημόσια Ειδική Αγωγή (ΠΑΣΥΕΔΕΑ).

Νηπιαγωγός, Ειδική Παιδαγωγός (BSc, MSc)

Ειρήνη-Μαρίνα Χαλκιαδάκη

Επίστημινική Υπεύθυνη του Κέντρου “Επίκεντρο το Παιδί”.
MSc Ειδική Αγωγή, Μετεκπαίδευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες, Μετεκπαίδευση στην Σχολική Ψυχολογία